Test / beoordeling conclusie
Vragen

Notificatie nieuwe posts: YouTube Facebook

Xiaomi Mi Band 6 : test / review

Xiaomi Mi Band 6 : test / review
Categorie: Smartwatch

Ik begon Xiaomi Mi Band-armbanden van Mi Band 3 te testen en kocht toen een Mi Band 4, daarna een Mi Band 5 en vandaag de Mi Band 6. Ik ben geen verzamelaar, ik kocht deze producten gewoon omdat het geweldige producten zijn. Xiaomi past dezelfde tactiek toe als zijn smartphones, ze ontwerpen complete producten tegen een scherpe prijs. Het Mi Band-assortiment is altijd tegen een zeer redelijke prijs op de markt gebracht en biedt alle functies die men van een dergelijk product mag verwachten. Het Mi Band-assortiment is niet echt te vergelijken met een smartwatch, het moet eerder worden gezien als een verbonden armband. Dit verklaart waarschijnlijk waarom Xiaomi zijn armband aan een aanzienlijk lagere prijs verkoopt dan die van een horloge.[b][b][b]
Waarin verschillen mijn tests van andere op het web?

- Ik koop de toestellen meestal met mijn eigen geld, de prijs is dus net even belangrijk als voor je!
- Ik bewaar de toestellen minstens enkele weken (soms meer) om te zien wat ze waard zijn in reële omstandigheden.
- Ik beantwoord (indien mogelijk) je vragen om je te helpen beslissen voordat je de toestellen koopt.
- niemand betaalt me om deze reviews te doen, ik ben dus volledig neutraal en onafhankelijk.
- Mijn pagina's zijn niet gevuld met advertenties.

Honor Watch GS3: test / review
Xiaomi Smart Band 7: test / recensie
Kospet Tank M1 : test / review
Mibro Watch X1 : test / review
Xiaomi Mi Watch Lite : test / review
Xiaomi Mi Band 6 : test / review
Mibro Lite : test / review / recensie
Kospet Optimus 2 : test / review
Haylou RS3 : test / review / beoordeling
Kospet Prime S 4G: test / review

Prijs Mi Band 6

Onderstaande lijst toont de prijzen voor het Mi Band 6 van meer dan 50 sites over de hele wereld. Als je niet tevreden bent met een prijs, kun je je abonneren op een prijsalert, zodat je eerst op de hoogte wordt gebracht als de prijs daalt.[b]
Mi Smart Band 6 *1.56 Pantalla Completa Amoled* 30 Modos de Entrenamiento* Monitor SpO2* Resistente ...
2022-08-19 00:40
28 EUR
Xiaomi Smart Band 6, Orologio Smart Xiaomi, Schermo AMOLED 1.56'', Monitoraggio SpO2 e Battito Cardi...
2022-08-18 22:34
35 EUR
Xiaomi Activity Tracker / Smartband Mi Smart Band 6...
2022-08-18 14:13
36 EUR
Xiaomi Mi Smart Band 6 Orologio Smart, Schermo AMOLED 1.56'', Tracciamento Sport, Resistente all'Acq...
2022-08-18 22:34
36 EUR
Xiaomi Mi Band 6 Orologio Smart,Activity Tracker Fitness con Schermo AMOLED a Colori 1,56'', Traccia...
2022-08-18 22:34
37 EUR
Mushy Mushy Xiaomi Mi Smart Band 6 - 1.56'' AMOLED Touch Screen, SPO2, Sleep Breathing Tracking, 5AT...
2022-08-19 00:22
38 EUR
[b]
helpBovenstaande links zijn affiliate links van bedrijven zoals Amazon, Gearbest, Aliexpress,... Als je mijn werk waardeert, zou ik het op prijs stellen dat je deze producten via deze links koopt.Het kost je absoluut niets, maar ik krijg een kleine commissie waarmee ik het materiaal dat ik test kan kopen. Dank u wel!

Tijdslijn

30 april 2021: ik heb de Mi Band 6 besteld op AliExpress [b] 21 mei 2021: Ik heb de Mi Band 6 ontvangen, de test kan beginnen[b]

Waarom deze telefoon?

Zoals ik in de inleiding schreef, kocht ik de Mi Band omdat het een product is dat een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding biedt. Ik volgde ook de evolutie van elk model, ik merkte geen grote veranderingen bij elke generatie, het is vooral de grootte van het scherm dat evolueert. Met de Mi Band 6 is het opnieuw het scherm dat evolueert omdat de functionaliteiten markttrends volgen. De prijs is ook veel veranderd, ik kocht de vorige modellen voor ongeveer 20 €, ik betaalde 34 € voor dit nieuwe model, het is de eerste keer dat ik meer dan 30 € moet betalen voor een Mi Band. De prijs is daardoor gestegen, maar blijft ondanks alles concurrerend. [b][b] Ik heb veel horloges in de Mi Band 6-prijsklasse getest en elke keer dat ik tot dezelfde conclusie kom, zijn de metingen van het horloge (hart, slaap, ...) onbetrouwbaar . Het Mi Band-assortiment heeft deze horloges altijd een veel hoger niveau van betrouwbaarheid geboden en dit rechtvaardigt dat de prijspositionering een beetje evolueert. De Mi Band is uiteraard niet te vergelijken met een high-end product als een Polar horloge, maar het geboden nauwkeurigheidsniveau zal voor een grote meerderheid van de gebruikers voldoende zijn.[b]

Structure van mijn test

Ik test producten volgens een vooraf vastgestelde structuur (zie hieronder) om je zo veel mogelijk informatie te geven. Helaas kost dit veel tijd. In tegenstelling tot sommige sites waar producten op één dag worden getest, gebruik ik de producten die ik test minimum enkele weken en soms zelfs enkele maanden. Als de test niet compleet is op het moment van je bezoek, nodig ik je uit om later terug te komen of je vraag te stellen in de commentaren.

Uitpakken

Als ik de Mi-banden vergelijk die ik heb gekocht, zie ik geen grote verschillen in het formaat van het product, maar aan de andere kant is de positionering veranderd. Tussen de Mi Band 3-box en de Mi Band 6-box is er duidelijk een evolutie naar een meer premium product, zelfs als het product niet fundamenteel is veranderd. De doos bevat het horloge, een armband (compatibel met andere Mi-banden), een grote gebruikershandleiding en een magnetische oplader (dezelfde als voor de Mi Band 5) [b][b] [b][b] Wat verandert er in vergelijking met de Mi Band 5? Hier zijn de twee producten naast elkaar, afgezien van het kleine symbool op het scherm van de Mi Band 5 (aan de rechterkant), is er nauwelijks verschil.
[b]

Eerste configuratie

Om de Mi Band 6 te kunnen configureren, moet u de gratis MiFit-app downloaden. Deze app is ontwikkeld door Xiaomi, dus er zijn geen compatibiliteitsproblemen en de app helpt het potentieel van de Mi Band te benutten. De eerste configuratie kan worden gedaan door de Mi Band te detecteren via Bluetooth of door een QR-code te gebruiken. Ik had geen probleem met het instellen van het horloge, ik besteedde meer tijd aan het kiezen van mijn instellingen dan aan het verbinden van het horloge met mijn telefoon. [b][b] De aanpassingsmogelijkheden zijn enorm geëvolueerd sinds de Mi Band 3 en zelfs als het horloge qua formaat niet veel is geëvolueerd, is de interface nu volledig aanpasbaar. [b][b][b]

Afwerking

De Mi Band 6 is niet direct vergelijkbaar met een horloge en het is moeilijk om het een eindscore te geven omdat het zo basic is. De Mi Band is vooral een armband in plaats van een horloge. Het hoofdblok blijft vrij dik, het is bijna net zo dik als een horloge, maar omdat het smaller is, krijgt het een massieve uitstraling. De set is vrij licht en de vorm van de armband is perfect aangepast aan de pols, ik voel niet de aanwezigheid van een dik blok dat vastzit in een siliconen armband. Het scherm neemt een aanzienlijke ruimte in, het is de grootste evolutie van het product sinds de Mi Band 3, de randen zijn vrij dun en het gebruik van een Amoled-scherm biedt een uitstekende leesbaarheid. [b][b][b]

Connectiviteit

De Mi Band 6 maakt via Bluetooth verbinding met je telefoon, hij heeft geen andere soorten connectiviteit (wifi, gps, enz.).[b]

Batterijduur

Mi Band-armbanden zijn altijd benchmarks geweest op het gebied van autonomie, met eerdere modellen kon de armband wekenlang worden gebruikt voordat hij moest worden opgeladen. Helaas is dit bij de Mi Band 6 niet meer het geval. Ik was verrast toen ik ontdekte dat ik het maximaal 7 dagen volhoud met een batterijlading. Ik gebruik de armband elke dag om de tijd te controleren en mijn berichten te ontvangen, voeg daar tussen 1 en 2 uur sport per week aan toe, het scherm staat op 50% helderheid en ik gebruik de "ne niet storen" tussen 22.00 uur en 6 uur ... en onder deze voorwaarden overschrijd ik de 7 dagen autonomie niet. [b][b] Met 7 dagen kunnen we natuurlijk al tevreden zijn, maar aangezien de autonomie een van de sterke punten van de vorige modellen was, ben ik daarom een beetje teleurgesteld over de autonomie van de Mi Band 6 .[b]

Schermkwaliteit

De aanwezigheid van een Amoled-scherm op een horloge of een armband voor minder dan € 40 is vrij zeldzaam, ik denk dat alleen Xiaomi dat kan. Waarom is het belangrijk? Amoled-schermen bieden een bijna oneindig contrastniveau, dus de leesbaarheid is veel beter dan bij een LCD-scherm. De kleuren zijn ook rijkelijk verzadigd en het oneindige contrast biedt een zeer goede kwaliteitsweergave. Dit is des te belangrijker op een horloge omdat het scherm kleiner is en de karakters soms erg klein zijn, het scherm van de Mi Band 6 is misschien wel het beste scherm dat in dit prijsbereik te vinden is.[b]

Features

De Mi Band 6 is geen revolutie in de wereld van horloges en armbanden, het omvat in grote lijnen alles wat tegenwoordig in een horloge of armband te vinden is voor minder dan € 40. Het bevat de volgende functies: [b] - meting van slaap, hartslag, aantal stappen, bloedzuurstof, stressniveau. [b] - sportmodi: meer dan 20 beschikbaar! [b] - ontvangst van berichten, notificaties en e-mails [b] - extra functies: alarm, timer, stopwatch, ... [b] De Mi Band is altijd een compleet product geweest en het is nog steeds de geval met de Mi Band 6 ontbreekt alleen de GPS. [b][b]

Besturingssysteem

Ik heb de afgelopen 6 maanden veel horloges getest en in de overgrote meerderheid van de gevallen zijn horloges onder de $ 50-60 onbetrouwbaar voor het meten van de hartslag. Het Mi Band-assortiment is een uitzondering omdat ik van de Mi Band 3 goede resultaten heb behaald en dit is van generatie op generatie bevestigd. Ik ga de spanning niet lang laten duren, dit is ook het geval voor de Mi Band 6. Ik gebruik een Polar H10-riem om de hartslag te meten wanneer ik sport en dit stelt me in staat om een vergelijkingspunt te creëren in hetzelfde voorwaarden. [b][b] Ik heb een nieuw experiment geprobeerd om te laten zien hoe de Mi Band 6 zich gedraagt, ik heb mijn telefoonscherm gefilmd door het scherm te delen tussen de Polar-app en de Mi Fit-app. Ik begon de oefening langzaam door een beetje te lopen en nam toen het tempo op en ging toen weer langzamer. Hier is een video om mijn punt te illustreren: Aanvankelijk lijken de metingen erg op elkaar, ze wijken dan af naarmate de hartslag toeneemt zonder echt extreem weg te gaan en dan vervagen de verschillen en de twee maatregelen komen samen. Door deze metingen live te bekijken, dacht ik dat het eindresultaat zou aantonen dat de Mi Band 6 zijn betrouwbaarheid heeft verloren, maar dat is niet het geval. Als je de video tot het einde bekijkt, zul je zien dat de Mi Band 6 een gemiddelde hartslag krijgt van 102 slagen tegen 101 met de riem en de maximale frequentie die op de Mi Band wordt verkregen, is 130 slagen waar de riem 128 pulsaties kreeg. [b][b] De Mi Band 6 kan resultaten produceren die heel dicht bij de Polar H10-riem liggen en voor deze prijs is het vrij ongelooflijk. De betrouwbaarheid kan natuurlijk variëren afhankelijk van het type beweging omdat de riem stevig op de borst verankerd blijft terwijl de Mi Band een beetje om de pols beweegt.[b]

App

Om de mogelijkheden van de Mi Band 6-armband te kunnen benutten, moet je de Mi Fit-applicatie gebruiken. Deze app bestaat al een paar jaar en ik vind hem best goed ontworpen. Het startscherm geeft een overzicht van de gegevens van de dag, het is mogelijk om van bijna elke meting meer details (bijv. uurmeting) te verkrijgen. De laatste sportsessies zijn ook aanwezig op het startscherm en het is mogelijk om de vorige sessies te raadplegen. Voor elke sessie vinden we de geschiedenis van hartslagen, het verloop en de gemiddelde / maximale snelheid wanneer de gegevens beschikbaar zijn. Het is mogelijk om vanuit de applicatie een sportactiviteit te starten om te profiteren van de gegevens die door uw telefoon zijn verzameld (bijv. GPS, snelheid, hoogte, ...). [b][b] De applicatie biedt je ook de mogelijkheid om vrienden toe te voegen om je exploits te delen en op het profieltabblad kun je de armband tot in detail configureren. [b][b] In tegenstelling tot veel Chinese apps is Mi Fit correct vertaald en ben ik geen bugs tegengekomen tijdens het gebruik. Het enige dat me stoorde, waren de waarschuwingen waarin je werd gevraagd om de app toe te staan om meldingen of bepaalde telefoongegevens te gebruiken.[b]

Compatibiliteit

De Mi Band 6 is compatibel met elke Android-telefoon, dus je hoeft geen Xiaomi-telefoon te gebruiken.[b]

Metingen

Het besturingssysteem van de Mi Band-armband is sterk geëvolueerd sinds de Mi Band 3, terwijl het eenvoud van gebruik is behouden, wat andere fabrikanten zou moeten inspireren. Het hoofdscherm is aanpasbaar met verschillende soorten schermen die door Xiaomi worden aangeboden, de zijschermen bieden toegang tot de muziekcontroller en de weersvoorspelling, de verticale schermen bieden toegang tot de verschillende functies die door het horloge worden aangeboden. Het scherm reageert erg snel en je hoeft het niet meerdere keren te herhalen om het gewenste effect te bereiken. De ontvangen berichten verschijnen boven het hoofdscherm, sleep ze gewoon naar de zijkant om ze te laten verdwijnen.[b][b]

Bugs

Ik heb geen problemen ondervonden met de Mi Band-armband, behalve misschien met betrekking tot meldingen. Ik ontvang mijn e-mails op het horloge en deze e-mails komen heel willekeurig binnen, ook al is mijn telefoon in de buurt. Ik weet niet of dit een probleem is met het horloge of met de synchronisatie met de telefoon, maar soms kreeg ik e-mails die ik al uren had verwijderd. Deze vertraging is vrij willekeurig en ik weet niet echt wat de oorzaak is.[b]

Vergelijk Mi Band 6 met de anderen

Ik heb voor elke test een score van 1 tot 10 toegekend die de sterke en zwakke punten van een product bepaalt. Ik gebruik 0 voor criteria die (nog) niet zijn getest. Een score van 1 tot 3 duidt op slechte prestaties (en ja, dat is ook zo), een score van 4 tot 6 duidt op gemiddelde prestaties, een score van 7 tot 8 duidt op goede prestaties en een score van 9 en 10 duidt op uitzonderlijke prestaties. .
De score wordt berekend op basis van mijn metingen en als er geen metingen zijn, is het een subjectieve mening op basis van mijn ervaring.

De scores zijn niet statisch, ze veranderen in de loop van de tijd omdat de prestaties van nieuwe producten veranderen en hiermee moet rekening worden gehouden.

Mi Band 6
Schermkwaliteit45
Afwerking kwaliteit3.54.5
Connectiviteit3.54.5
Compatibiliteit4.54.5
GPS-prestaties04
Toepassing4.54
Betrouwbaarheid van metingen4.54.5
Makkelijk te gebruiken4.54
Kenmerken4.54.5
Besturingssysteem44.5
Totale score37.548
Wereldwijde ranglijst
1. Samsung Galaxy Watch 3 52.5 / 77
2. Kospet Optimus 2 49.5 / 77
3. Lemfo Lem15 49 / 77
4. Kospet Prime S 49 / 77
5. Amazfit Gts 48 / 77
6. Haylou Rs3 47.5 / 77
7. Xiaomi Mi Watch Lite 47.5 / 77
8. Kospet Magic 3 43 / 70
9. Amazfit X Curved 42.5 / 70
10. Kospet Rock 41.5 / 70
11. Huawei Watch Gt Active 41.5 / 70
12. Mi Band 4 41 / 70
13. Mi Band 5 40.5 / 70
14. Mi Band 3 39.5 / 70
15. Fobase Magic 39.5 / 70
16. Zeblaze Ares 38.5 / 70
17. Mibro Air 38.5 / 70
18. Umidigi Uwatch Gt 38 / 70
19. Mi Band 6 37.5 / 63

Test / beoordeling conclusie

Het Mi Band-product is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd zonder een revolutie teweeg te brengen in de wereld van verbonden armbanden. Xiaomi is er elke keer in geslaagd om de essentie van wat van een armband mag worden verwacht, samen te brengen in een compact en gebruiksvriendelijk formaat. Ik vind dat het product vooral op het niveau van het scherm is geëvolueerd, omdat in het begin het scherm kleiner was, de interface vrij slecht was en de leesbaarheid niet altijd erg goed was. Tegenwoordig gebruikt de Mi Band een amoled-kleurenscherm met een zeer goed contrast, zeer levendige kleuren en een zeer goede helderheid (behalve misschien in direct zonlicht). [b][b] In deze prijszone produceren armbanden / horloges geen betrouwbare metingen van de hartslag, dit is niet het geval met Mi Band-producten omdat de metingen zeer dicht bij die van een Polar-riem liggen. Als je atletisch bent en geen sport beoefent waarbij je sterk met je pols gaat schudden, wordt de Mi Band een goed hulpmiddel om je prestaties te meten. [b][b] Ik was een beetje teleurgesteld over de batterijduur omdat de vorige modellen een betere batterijduur boden, maar een batterijduur van 7 dagen is nog steeds zeer acceptabel. Ik was ook een beetje teleurgesteld door de meldingen voor e-mails die een beetje willekeurig binnenkomen, de oproepmeldingen zijn daarentegen onmiddellijk. [b][b] Andere fabrikanten hebben geprobeerd soortgelijke producten op de markt te brengen, maar tot nu toe blijft het Mi Band-productassortiment mijn referentie voor aangesloten armbanden onder de € 40.[b]Sterktes[b]- leesbaarheid / contrast van het scherm [b][b] - gebruiksgemak [b][b] - betrouwbaarheid van hartmetingen [b][b] - volledige en goede applicatie ontworpen [b][b] - lichtheid [b][b] - compatibiliteit van banden met eerdere versies [b][b][b][b]Zwaktes[b]- afnemende levensduur van de batterij [b][b] - willekeurige vertraging in e-mailmeldingen [b][b] - schermreflectie in direct zonlicht[b][b]

laurent willen Laurent Willen
In plaats van naar onzin op tv of YouTube te kijken, besteed ik mijn tijd 's avonds aan het testen van producten en het delen van mijn passie voor technologie, reizen en fotografie.

Ik run deze site onder mijn eigen naam en volledig onafhankelijk, niemand betaalt me om dit te doen.

Ik heb meer dan 20 jaar ervaring in de digitale wereld, ik heb veel high traffic websites beheerd en ontwikkeld voor bedrijven in België zoals Mobistar, Microsoft, Immoweb, BrusselsAirlines, Proximus, Orange,...

Opmerkingen

Discussieer mee / Stel je vragen

Je reactie wordt na validatie gepubliceerd. Ik reageer in mijn vrije tijd op meer dan 1500 reacties per jaar, dus ik kan niet altijd even snel reageren. Je e-mailadres is niet publiekelijk zichtbaar en wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Ontvang een e-mail wanneer er een reactie is gepubliceerd